70-lecie E-dziennik Plan lekcji Biblioteka Galeria

Sprawdź także

Matura 2015 Klub sportowy Odkrywcy talentów szczep samorząd Poprzednia wersja witryny Rodzina 500 plus Certyfikat

Psycholog

Kamila Maciejkowicz

Telefon: 55 625 8904

 

Godziny pracy 


  

Kamila Maciejkowicz

Psycholog

 

11.30 – 15.30

Psycholog szkolny

7.10 – 10.30

Psycholog szkolny

9.00 – 10.40

11.40 – 13.00

Psycholog szkolny

 

12.00 – 13.30

14.30 - 15.30

Psycholog szkolny

 

8.50-9.50

10.50 – 12.00

Psycholog szkolny

 

 

 

Czym się zajmuje psycholog szkolny?

 

  • podejmuje działania mające na celu zdiagnozowanie przyczyn zaburzeń funkcjonowania ucznia oraz jego potencjalnych możliwości i potrzeb, w tym wspiera mocne strony ucznia;
  • określa formy i sposoby pomocy psychologiczno – pedagogicznej uczniom odpowiednio do zdiagnozowanych potrzeb, w tym podejmuje działania profilaktyczne, mediacyjne, interwencyjne;
  • udziela porad i wsparcia uczniom zgłaszającym problemy emocjonalne, zdrowotne itp;
  • organizuje zajęcia psychoedukacji z młodzieżą;
  • prowadzi działalność psychoedukacyjną w środowisku nauczycieli i rodziców dotyczącą zwłaszcza zagadnień potrzeb psychicznych, procesów dojrzewania dzieci i młodzieży oraz tworzenia warunków do twórczego, zindywidualizowanego rozwoju ucznia;
  • podejmuje działania wychowawcze i profilaktyczne wynikające ze szkolnego programu wychowawczego i programu profilaktyki; wspiera w tych działaniach innych nauczycieli;
  • wspiera rodziców i nauczycieli w zakresie rozpoznawania i rozwiązywania problemów wychowawczych;
  • inicjuje w środowisku szkolnym działania mające na celu minimalizowanie negatywnych skutków trudności dydaktycznych, zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania i niedostosowaniu społecznemu uczniów, w tym motywowanie uczniów do zajęć terapeutycznych, pozalekcyjnych;
  • kieruje uczniów na badania specjalistyczne do Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej, Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży z uwagi na trudności w nauce, deficyty rozwojowe, przewlekłą chorobę; motywuje młodzież do współpracy ze specjalistami;
  • współpracuje z różnymi osobami, instytucjami działającymi na rzecz rodziny, dzieci               i młodzieży oraz wspierającymi funkcję wychowawczo – opiekuńczą szkoły;
  • kreuje postawy prospołeczne, dba o kształtowanie atmosfery wzajemnej życzliwości i zaufania w społeczności szkolnej