70-lecie E-dziennik Plan lekcji Biblioteka Galeria

Sprawdź także

Matura 2015 Klub sportowy Odkrywcy talentów szczep samorząd Poprzednia wersja witryny Rodzina 500 plus Certyfikat

Doradca

Anna Koka-Haufa

Telefon: 55 625 8904

   

Godziny pracy 

 

Anna Koka-Haufa

 

 

Doradca zawodowy

 

11.50-12.35

Doradca zawodowy

 

 

--

 

 8.55-11.35

Doradca zawodowy

 

 

--

 

 

12.45-13.30

Doradca zawodowy

 

Godziny pracy mogą ulec zmianie.

 

Informacja dla rodziców uczniów klas III gimnazjum:

 

Szanowni Rodzice,

Informujemy, że dział poradnictwa zawodowego PPP Nr 1 oferuje wszystkim zainteresowanym uczniom klas III gimnazjum niezdecydowanym w wyborze dalszej drogi kształcenia pomoc w podjęciu decyzji poprzez konsultacje lub badania psychologiczne określające predyspozycje zawodowe. 

Rodziców uczniów objętych specjalistyczną opieką medyczną uprzejmie proszę o kontakt w sprawie ewentualnego wystawienia dla Państwa dziecka opinii poradni w sprawie pierwszeństwa w przyjęciu ucznia do szkoły ponadgimnazjalnej ze względu na stan zdrowia.

            Podstawą do wydania takiej opinii jest podpisany przez Rodzica wniosek (do pobrania w PPP) oraz zaświadczenie od lekarza specjalisty z rozpoznaniem choroby.

            Do opinii kwalifikują między innymi:

wady wzroku (większe niż +3,0 lub -4,0 D), nasilone alergie, astma, opieka neurologiczna, kardiologiczna, endokrynologiczna, ortopedyczna, laryngologiczna i inne schorzenia o charakterze przewlekłym ograniczające wybór kierunku dalszego kształcenia.

 

Kontakt:

Magdalena Gliniecka – Rękawik, psycholog, doradca zawodowy.

Wtorek (14.00 – 17.00) i czwartek (12.00-15.00) tel.  (55) 625 82 41 lub 625 82 30

W przypadku mojej nieobecności proszę o pozostawienie numeru telefonu.

Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1,

Elbląg ul. Słoneczna 14 (w budynku SP nr 23)

 

Magdalena Gliniecka - Rękawik

            


 


 
 Zadania szkolnego doradcy zawodowego 

  • systematycznie diagnozuje zapotrzebowanie poszczególnych uczniów, rodziców na informacje edukacyjne i zawodowe;
  • pomaga uczniom w określeniu ich zainteresowań, uzdolnień oraz innych cech istotnych przy podejmowaniu decyzji edukacyjnych planowaniu kariery zawodowej;
  • udziela uczniom indywidualnych porad zawodowych;
  • pomaga w określaniu możliwości zawodowych uczniów mających określone ograniczenia psychofizyczne i wskazuje odpowiednie dla nich rodzaj zatrudnienia;
  • udziela im informacji o przeciwwskazaniach zdrowotnych do wykonywania zawodu;
  • gromadzi, aktualizuje i udostępnia informacje edukacyjne i zawodowe właściwe dla danego poziomu kształcenia;
  • prowadzi zajęcia klasowe przygotowujące uczniów do świadomego planowania kariery i podjęcia roli zawodowej;
  • prowadzi zajęcia grupowe (warsztaty) umożliwiające nabycie przez uczniów odpowiednich umiejętności poszukiwania, uzyskiwania i utrzymania pracy;
  • współpracuje z innymi nauczycielami (radą pedagogiczną) w tworzeniu i zapewnieniu ciągłości działań w zakresie orientacji zawodowej;
  • współpracuje z rodzicami, udziela informacji na temat aktualnej oferty edukacyjnej szkół ponadgimnazjalnych, informuje o zawodach oraz o aktualnej sytuacji na rynku pracy;
  • opracowuje i aktualizuje informacje o zawodach, drogach uzyskiwania kwalifikacji zawodowych oraz potrzebach rynku pracy;
  • upowszechnia wiedzę na temat planowania kariery zawodowej, możliwości pozyskiwania informacji o zawodach, uzyskiwaniu kwalifikacji zawodowych, sytuacji na rynku pracy lokalnym, krajowym i w UE;
  • prowadzi odpowiednią dokumentację udzielanych porad,
  • sporządza sprawozdania z prowadzonej działalności;
  • kieruje w sprawach trudnych do specjalistów w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, lekarza medycyny pracy.

 

Korzyści wynikające z działalności szkolnego doradcy zawodowego

Dla indywidualnych odbiorców: 
• łatwy dostęp do informacji edukacyjnej i zawodowej – dla uczniów, nauczycieli oraz rodziców,
• poszerzanie edukacyjnych i zawodowych perspektyw uczniów,
• świadome, trafniejsze decyzje edukacyjne i zawodowe,
• ułatwienie wejścia na rynek pracy dzięki poznaniu procedur pozyskiwania i utrzymania pracy,
• świadomość konieczności i możliwości zmian w zaplanowanej karierze zawodowej,
• mniej niepowodzeń szkolnych, zniechęcenia, porzucania szkoły a potem pracy, jako konsekwencji niewłaściwych wyborów.

Dla szkół: 
• realizacja zobowiązań wynikających z zapisów zawartych w ramowych statutach gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych oraz centrów kształcenia praktycznego i centrów kształcenia ustawicznego,
• zapewnienie ciągłości działań orientacyjno – doradczych szkoły i koordynacji zadań wynikających z programów wychowawczych szkół i placówek,
• utworzenie na terenie szkoły bazy informacji edukacyjnej i zawodowej oraz zapewnienie jej systematycznej aktualizacji.

Dla innych podmiotów edukacyjnych: 

• uzyskanie przepływu informacji zawodowej sprzyjającego trafnym wyborom uczniów i korzystnie wpływającego na dostosowanie programów nauczania do wymagań rynku pracy,

Dla państwa i władz lokalnych: 
• zwiększenie świadomości społecznej, dotyczącej konieczności racjonalnego planowania rozwoju zawodowego przez jednostki,
• podejmowanie właściwych decyzji, efektywnie przeciwdziałających bezrobociu,
• zapewnienie powszechności i dostępności usług doradczych zalecanych przez Komisję Unii Europejskiej.

Dla pracodawców: 
• zwiększenie szansy znalezienia odpowiednio przygotowanych kandydatów, świadomych oczekiwań rynku pracy.