E-dziennik Plan lekcji Biblioteka Galeria Rok dla Niepodległej Zielona Flaga Konkurs Bóbr

Sprawdź także

Matura 2015 Klub sportowy Odkrywcy talentów szczep samorząd Poprzednia wersja witryny Rodzina 500 plus Certyfikat

Doradca

Anna Koka-Haufa

Telefon: 55 625 8904

   

Godziny pracy 

 

 

Poniedziałek

Wtorek

Środa

Czwartek

Piątek

 

Anna Koka-Haufa

 

Doradca zawodowy

 

 

 

 

--

 

 

 

 

9.00-10.00

 

--

 

 

8.00-9.00

13.00-14.00

 

 

 

 

-- 

 

 

Godziny pracy mogą ulec zmianie.

 

Informacja dla rodziców uczniów klas III gimnazjum:

 

Szanowni Rodzice,

Informujemy, że dział poradnictwa zawodowego PPP Nr 1 oferuje wszystkim zainteresowanym uczniom klas III gimnazjum niezdecydowanym w wyborze dalszej drogi kształcenia pomoc w podjęciu decyzji poprzez konsultacje lub badania psychologiczne określające predyspozycje zawodowe. 

Rodziców uczniów objętych specjalistyczną opieką medyczną uprzejmie proszę o kontakt w sprawie ewentualnego wystawienia dla Państwa dziecka opinii poradni w sprawie pierwszeństwa w przyjęciu ucznia do szkoły ponadgimnazjalnej ze względu na stan zdrowia.

            Podstawą do wydania takiej opinii jest podpisany przez Rodzica wniosek (do pobrania w PPP) oraz zaświadczenie od lekarza specjalisty z rozpoznaniem choroby.

            Do opinii kwalifikują między innymi:

wady wzroku (większe niż +3,0 lub -4,0 D), nasilone alergie, astma, opieka neurologiczna, kardiologiczna, endokrynologiczna, ortopedyczna, laryngologiczna i inne schorzenia o charakterze przewlekłym ograniczające wybór kierunku dalszego kształcenia.

 

Kontakt:

Magdalena Gliniecka – Rękawik, psycholog, doradca zawodowy.

Wtorek (14.00 – 17.00) i czwartek (12.00-15.00) tel.  (55) 625 82 41 lub 625 82 30

W przypadku mojej nieobecności proszę o pozostawienie numeru telefonu.

Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna Nr 1,

Elbląg ul. Słoneczna 14 (w budynku SP nr 23)

 

Magdalena Gliniecka - Rękawik

       

 
 Zadania szkolnego doradcy zawodowego 

  • systematycznie diagnozuje zapotrzebowanie poszczególnych uczniów, rodziców na informacje edukacyjne i zawodowe;
  • pomaga uczniom w określeniu ich zainteresowań, uzdolnień oraz innych cech istotnych przy podejmowaniu decyzji edukacyjnych planowaniu kariery zawodowej;
  • udziela uczniom indywidualnych porad zawodowych;
  • pomaga w określaniu możliwości zawodowych uczniów mających określone ograniczenia psychofizyczne i wskazuje odpowiednie dla nich rodzaj zatrudnienia;
  • udziela im informacji o przeciwwskazaniach zdrowotnych do wykonywania zawodu;
  • gromadzi, aktualizuje i udostępnia informacje edukacyjne i zawodowe właściwe dla danego poziomu kształcenia;
  • prowadzi zajęcia klasowe przygotowujące uczniów do świadomego planowania kariery i podjęcia roli zawodowej;
  • prowadzi zajęcia grupowe (warsztaty) umożliwiające nabycie przez uczniów odpowiednich umiejętności poszukiwania, uzyskiwania i utrzymania pracy;
  • współpracuje z innymi nauczycielami (radą pedagogiczną) w tworzeniu i zapewnieniu ciągłości działań w zakresie orientacji zawodowej;
  • współpracuje z rodzicami, udziela informacji na temat aktualnej oferty edukacyjnej szkół ponadgimnazjalnych, informuje o zawodach oraz o aktualnej sytuacji na rynku pracy;
  • opracowuje i aktualizuje informacje o zawodach, drogach uzyskiwania kwalifikacji zawodowych oraz potrzebach rynku pracy;
  • upowszechnia wiedzę na temat planowania kariery zawodowej, możliwości pozyskiwania informacji o zawodach, uzyskiwaniu kwalifikacji zawodowych, sytuacji na rynku pracy lokalnym, krajowym i w UE;
  • prowadzi odpowiednią dokumentację udzielanych porad,
  • sporządza sprawozdania z prowadzonej działalności;
  • kieruje w sprawach trudnych do specjalistów w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, lekarza medycyny pracy.

 

Korzyści wynikające z działalności szkolnego doradcy zawodowego

Dla indywidualnych odbiorców: 
• łatwy dostęp do informacji edukacyjnej i zawodowej – dla uczniów, nauczycieli oraz rodziców,
• poszerzanie edukacyjnych i zawodowych perspektyw uczniów,
• świadome, trafniejsze decyzje edukacyjne i zawodowe,
• ułatwienie wejścia na rynek pracy dzięki poznaniu procedur pozyskiwania i utrzymania pracy,
• świadomość konieczności i możliwości zmian w zaplanowanej karierze zawodowej,
• mniej niepowodzeń szkolnych, zniechęcenia, porzucania szkoły a potem pracy, jako konsekwencji niewłaściwych wyborów.

Dla szkół: 
• realizacja zobowiązań wynikających z zapisów zawartych w ramowych statutach gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych oraz centrów kształcenia praktycznego i centrów kształcenia ustawicznego,
• zapewnienie ciągłości działań orientacyjno – doradczych szkoły i koordynacji zadań wynikających z programów wychowawczych szkół i placówek,
• utworzenie na terenie szkoły bazy informacji edukacyjnej i zawodowej oraz zapewnienie jej systematycznej aktualizacji.

Dla innych podmiotów edukacyjnych: 

• uzyskanie przepływu informacji zawodowej sprzyjającego trafnym wyborom uczniów i korzystnie wpływającego na dostosowanie programów nauczania do wymagań rynku pracy,

Dla państwa i władz lokalnych: 
• zwiększenie świadomości społecznej, dotyczącej konieczności racjonalnego planowania rozwoju zawodowego przez jednostki,
• podejmowanie właściwych decyzji, efektywnie przeciwdziałających bezrobociu,
• zapewnienie powszechności i dostępności usług doradczych zalecanych przez Komisję Unii Europejskiej.

Dla pracodawców: 
• zwiększenie szansy znalezienia odpowiednio przygotowanych kandydatów, świadomych oczekiwań rynku pracy.